دولت موظف است به ارائه رزرو وقت ملاقات و تبلیغات به پست های عمومی و دادگاه نمی تواند به جهات قانع کننده متحده به رزرو شغل و یا موقعیت خود را برای برنامه ریزی طبقات و برنامه ریزی قبایل (SC/STs) دیوان عالی کشور گفت: در یک قضاوت.

بالا دادگاه همچنین گفت که یک فرد نیست یک حق اساسی به ادعای رزرو و آن را برای دولت به تصمیم می گیرید که آیا رزرو مورد نیاز در قرار ملاقات ها و تبلیغات.

“…بدون شک وجود دارد که دولت موظف است برای رزرو. هیچ حق اساسی که inheres در یک فرد به ادعای رزرو در تبلیغات. هیچ mandamus را می توان صادر شده توسط دادگاه هدایت دولت به ارائه رزرو” فوریه 7 حکم توسط قضات L Nageswara Rao و Hemant Gupta گفت.

دادگاه رو کنار یک Uttarakhand بالا حکم دادگاه quashing 2012 دولت تصمیم به پر کردن تمام پست های خدمات عمومی در دولت بدون ارائه هر گونه رزرو به SC/STs.

دادگاه مجددا قانون در این راستا برگزاری است که در قانون اساسی مفاد مندرج در ماده 16 مربوط به رزرو تنها قادر مفاد و آن است تا به دولت برای تصمیم می گیرید که آیا آن را باید فراهم رزرو در ورزش از کسانی که قدرت در قانون اساسی است.

“ماده 16 (4) و 16 (4-یک) توانمند سازی دولت برای رزرو را در مسائل مربوط به انتصاب و ارتقاء به نفع برنامه ریزی طبقات و برنامه ریزی قبایل اگر در نظر دولت آنها را به اندازه کافی نشان داده شده در خدمات دولت است. آن است که برای دولت به تصمیم می گیرید که آیا رزرو مورد نیاز در امر انتصاب و تبلیغات به پست های عمومی کشور” حکم گفت.

دادگاه برگزار شد که دولت در حالی که تصمیم گیری که آیا برای ارائه رزرو یا نه می توانید فرم خود را به نظر خود بر اساس مواد آن را در اختیار خود را در حال حاضر و یا آن را ممکن است جمع آوری این مواد از طریق یک کمیسیون و کمیته های فرد یا سازمان.

این دادگاه همچنین گفت که اگر دولت بخواهد به اختیار ورزش و ایجاد مقررات برای رزرو برای یک کلاس از مردم آن را به جمع آوری سنجش آمار و اطلاعات ناکافی بودن نمایندگی از این کلاس در خدمات عمومی است. اگر تصمیم دولت برای ارائه رزرو در ارتقاء به چالش کشیده است دولت نگران باید به محل قبل از دادگاه لازم سنجش داده ها و برآوردن دادگاه که در چنین شرایطی لازم بود در حساب از ناکافی بودن نمایندگی.

دادگاه بالا قرار می گیرد تکیه بر آن در اوایل قضاوت در Indra Sawhney (1992), آجیت سینگ (1999), M Nagaraj (2006) و Jarnail سینگ (2018) موارد که در آن آن را به حال حکومت است که مقالات 16 (4) و 16 (4-یک) را قادر می سازد مقررات و مجموعه ای از سنجش آمار و اطلاعات ناکافی بودن نمایندگی از SC/STs در خدمات عمومی ضروری است برای ارائه رزرو در تبلیغات.

داده ها چنین دادگاه گفت: نیاز به جمع آوری می شود تنها زمانی که دولت در ارائه برای رزرو و مورد نیاز است زمانی که دولت تصمیم گرفته است برای ارائه رزرو.

“نه اینکه ملزم به ارائه رزرو در تبلیغات دولت است و نه نیاز به توجیه تصمیم خود را بر اساس سنجش داده ها نشان می دهد که وجود دارد کافی نمایندگی از اعضای برنامه ریزی طبقات و برنامه قبایل در دولت خدمات” قضاوت اعلام کرد.

دادگاه برگزار شد که حتی اگر underrepresentation SC/STs در ارائه خدمات عمومی را به اطلاع دادگاه بدون جهت می توان صادر شده توسط دادگاه به دولت ارائه رزرو.

این دادگاه همچنین در کنار این جهت توسط دادگاه عالی است که دولت باید برای اولین بار جمع آوری اطلاعات مربوط به کفایت یا عدم کفایت نمایندگی SC/STs در خدمات دولت که بر اساس آن باید تصمیم بگیرد که آیا یا نه برای ارائه به رزرو در ارتقاء.

این موضوع از رزرو برای ارشد/STs شده است ستیز موضوع است. طومار این استدلال که “کرم لایه” در میان SC/STs باید کنار گذاشته شود از مزایای رزرو در دسترس برای کسانی که جوامع در حال بررسی است و در دیوان عالی کشور است.

درخواست در مورد NGO Samta Andolan برای samiti کرده و معتقد است که مزایای گفته به SC/STs در رزرو و دیگر برنامه های دولت را به مردم که در واقع نیاز به مزایا و محدود به “کرم لایه” از آن جوامع است.

دولت مرکزی مخالف این طومار با این استدلال که لایه خامه اصل باید اعمال نمی شود به SCs/STs پس از آنها محروم شده است برای قرن ها. آن اضافه شده است که اصل است که بر اساس پارامترهای اقتصادی نیاز نیست لزوما ترجمه به تعالی فرهنگی اجتماعی.

در سال 2018 دیوان عالی کشور در قضاوت در Jarnail Singh & اتاق عمل. v Lachhmi Narain Gupta & اتاق عمل. برگزار شده بود که اصل لایه خامه قبلا قابل اجرا به دیگر عقب کلاس (OBCs) باید اعمال SC/ST جوامع و همچنین برای رزرو در تبلیغات.

برای OBCs این کرم لایه شامل خانواده های با درآمد سالانه بیش از ~8 لاخ یک سال است.

دولت مرکزی درخواست کرده است که دادگاه عالی برای بررسی مجدد به Jarnail سینگ قضاوت.

“هدف از رزرو برای انجام دور با فرهنگی اجتماعی تبعیض که SC/ST جوامع با آن مواجه اند برای گذشته هزاران سال. حتی امروز ما می بینیم که بسیاری از دانش آموزان از SC/ST جوامع که از نظر مالی در موقعیت محروم صورت سیستماتیک تبعیض در معتبر عمومی و موسسات آموزشی. در چنین سناریو درخواست توسط مرکز به تجدید Jarnail سینگ نمی شود ایراد گرفت,” دستیار استاد در دانشگاه ملی قانون دهلی Sophy KJ گفت: HT.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de