در اوایل این هفته دولت منتشر شده جدید سیاست آموزش و پرورش پس از یک فاصله از 34 سال. در میان چیزهای دیگر NEP به دنبال تشویق مدرسه آموزش به زبان مادری انجام دور با یک دیوار بین حرفه ای و غیر حرفه ای و آموزش و ترویج inter-disciplinary approach. یک HT تجزیه و تحلیل از واحد سطح داده ها را از یک به تازگی منتشر شده دفتر آمار ملی (سازمان خدمات ملی) بررسی آموزش و پرورش بود که انجام شده در 2017-18 نشان می دهد که این دقیقا به زمینه که در آن هند, آموزش و پرورش, چشم انداز عظیم نابرابری شده است تحت بسیاری از گردونه. این دو بخش اطلاعات روزنامه نگاری سری به دنبال برجسته کردن برخی از این جنبه ها.

بخش اول برجسته خواهد شد که وجود دارد این است که یک آرمان برای ترویج زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش به کودکان دسترسی به آن همچنان باقی می ماند نابرابر. آن را نیز برجسته چگونه اجتماعی و اقتصادی سلسله مراتب تعیین دسترسی به آموزش حرفه ای. بخش دوم به بحث در مورد چگونگی به اشتراک گذاری از دانش آموزان به دوره های حرفه ای به خصوص مهندسی کاهش یافته است در این دهه است. این به گفته کارشناسان می تواند یک نتیجه از سقوط ابزار در بازار کار.

Hindustantimes

دانش آموزان از ثروتمندترین 20 درصد از جامعه هستند هفده بار بیشتر احتمال دارد به تحصیل در رشته حقوق از کسانی که از فقیرترین 20%. و یک دانش آموز که نه متعلق به یک دیگر عقب کلاس (OBC) برنامه ریزی کلاس (SC) و یا برنامه ریزی قبیله (ST) شش برابر بیشتر احتمال دارد به تحصیل در رشته مدیریت از یک برنامه ریزی قبیله (ST) در هند است. دختران کمتر احتمال دارد به گرفتن زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش از پسران و زنان بیشتری را به علوم انسانی نسبت به مردان در هند.

هند آموزش و پرورش چشم انداز بسیار نابرابر است. این نابرابری های آشکار خود را در فرم از تفاوت ها بر اساس طبقه طبقه و در برخی موارد جنس است. کسانی که در پایین نردبان اجتماعی و اقتصادی هستند بیشتر احتمال دارد به تحصیل در رشته علوم انسانی از یک حرفه ای ، آنها نیز بسیار کمتر احتمال دارد به دسترسی به انگلیسی متوسط آموزش و پرورش است. تفاوت در موقعیت جغرافیایی می تواند افزایش یا کاهش این نابرابری.

کلیشه ای است از کمک در درک هند, آموزش و پرورش, چشم انداز است. برای مثال معمولا برگزار شد باور است که بسیاری از مسلمانان فرستادن فرزندان خود به مدارس (الف) و نه مناسب مدارس است یک افسانه است که پشتیبانی شده توسط داده است.

این یافته ها بر اساس یک HT تجزیه و تحلیل از واحد سطح اطلاعات از سراسر کشور نماینده نظرسنجی انجام شده توسط دفتر آمار ملی (سازمان خدمات ملی) در 2017-18 و منتشر شده در ماه جولای.

اطلاعات نقاط ذکر شده در بالا هستند و در همراهی با روند بزرگتر از دانشجویان ممتاز بخش از جامعه که بیشتر به احتمال زیاد به تحصیل در دوره های حرفه ای. (نگاه کنید به نمودار 1A و 1B)

اجتماعی و اقتصادی have-nots نیز بسیار پایین تر احتمال دریافت زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش است. یک دانش آموز که نه متعلق به یک دیگر عقب کلاس (OBC) برنامه ریزی کلاس (SC) و یا برنامه ریزی قبیله (ST) است که تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد به گرفتن زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش نسبت به برنامه ریزی کاست (SC) ، یک دانش آموز از بالای 20 درصد از جامعه است که ده برابر بیشتر احتمال دارد به تحصیل در یک مدرسه متوسط انگلیسی نسبت به کسی که متعلق به پایین 20 درصد. (جدول 2)

تا مطمئن شوید که هر دو از علوم انسانی و غیر انگلیسی متوسط آموزش و پرورش شایع ترین در میان دانش آموزان هندی.

جالب است که حتی هند فقیرترین و اجتماعی محروم ترین پدر و مادر انجام می دهند همه آنها می توانند از جمله هزینه های فراتر از معنی خود را به فرستادن فرزندان خود به زبان انگلیسی-متوسط مدارس. نابرابری در زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش است که بالاترین در قبل از سطح اولیه. برای مثال سهم از دانش آموزان که نه متعلق به یک دیگر عقب کلاس (OBC) برنامه ریزی کلاس (SC) و یا برنامه ریزی قبیله (ST) دریافت فارسی-متوسط آموزش و پرورش در قبل از سطح اولیه است 1.4 برابر بیشتر از سهم SC دانش آموزان است. این شکاف را افزایش می دهد به 2.7, 2.9, 2.8 و 2.4 در اولیه بالاتنه اولیه و ثانویه و بالاتر از سطح متوسطه. به طور مشابه یک دانش آموز از بالای 20 درصد از جامعه است 5.4 برابر بیشتر احتمال دارد به مطالعه در زبان انگلیسی-محيط مدرسه از یک دانش آموز از پایین 20 درصد در قبل از سطح اولیه. در اولیه و بالای اولیه سطوح از این تعداد را افزایش می دهد به 11.6; و به 12.1. در ثانویه و بالاتر ثانویه سطح این نسبت 6.1.

کارشناسان این توصیف به عنوان یک مخاطره آمیز آرمان. وجود دارد بسیار بالا آرمان برای زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش حتی در میان فقیرترین. این اغلب منجر به والدین از فرستادن کودکان خود به کم هزینه مدارس خصوصی که ادعا می کنند برای بیان زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش است. در حالی که برخی از مدارس دولتی مانند Kendriya Vidyalayas ارائه آموزش با کیفیت در هزینه بسیار کم آنها دشوار برای رسیدن به. دولت های محلی در مدارس اغلب understaffed و معلمان پرداخت ضعیف گفت: Vidya سوبرامانیان دستیار استاد در مرکز آموزش و نوآوری و پژوهش در موسسه تاتا علوم اجتماعی. این آرمان است مخاطره آمیز به دلیل وقفه درآمد اغلب نیروهای ضعیف پدر و مادر به برداشت فرزندان خود و قرار دادن آنها در مدارس دولتی سوبرامانیان اضافه شده است.

به طور کلی دسترسی به انگلیسی-متوسط متفاوت بوده و به شدت در سراسر متحده است. فقط 6 درصد دانش آموزان دریافت می کردند زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش در بیهار. این تعداد 63 درصد در Telangana و 95% در جامو و کشمیر. از آنجا که این بررسی انجام شد و در 2017-18 این گزارش به نظر می رسد در تقسیم نشده ایالت جامو و کشمیر که همچنین شامل Ladakh. هندی کمربند متحده کرایه بد در هر دو کلی سهم زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش و همچنین اینتر-طبقه نابرابری. (جدول 3)

Dalit ایدئولوگ Chandrabhan پراساد سرزنش کنگره سیاست “صفحات بیش از قواره” و سوسیالیستی چمدان ضد انگلیسی, سیاست برای دولت ضعیف زبان انگلیسی آموزش و پرورش در میان Dalits در Hindi کمربند متحده است. Dalit کودکان جذب می شوند تا اواسط روز وعده های غذایی به رفتن به مدارس دولتی و دست در زبان انگلیسی متوسط آموزش و پرورش, او گفت:. شمال هند Dalit و OBC (دیگر عقب کلاس) سیاستمداران نیست دنبال حق مبتنی بر سیاست و تنها زیاده روی در خالی لفاظی کردن گرفتن قدرت دولتی. این کمک کرده است و نه علت از آموزش و پرورش در میان Dalits پراساد اضافه شده است.

این سازمان خدمات ملی اطلاعات نیز رکود تثبیت کلیشه. در 10 از 20 کشور بزرگ تعداد مسلمانان حضور انگلیسی-me

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.detny.im