8 قانون طراحی بسته بندی که باید قبل از شروع طراحی بدانید

Category: دسته‌بندی نشده | No comments

غذایی که می خورید ، آرایش و لباسی که می خواهید استفاده کنید و ویتامین هایی که هر روز صبح می خورید ، در شیشه ها ، جعبه ها و کیسه های کوچک پنهان است.

 

طراحی بسته بندی یک محصول فراتر از تزئین است. این همه بخشی از تجربه مشتری است.

 

به ما آموخته ایم که کتاب ها را بر اساس جلد آنها قضاوت نکنیم ، اما وقتی صحبت از عادت های خرید ما می شود ، تقریباً همه کارهایی که انجام می دهیم. در حقیقت ، 72٪ از مصرف کنندگان موافقت کردند که طراحی بسته بندی می تواند بر تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد.

 

این دقیقاً دلیل استفاده یک طراح از طراحی بسته بندی اطراف محصول است. این یک ابزار بازاریابی در خودش است.

 

مفاهیم لازم برای طراحی بسته بندی

هرکسی می تواند محصولی را درون جعبه مقوایی بیندازد و آن را بسته بندی کند. اما اگر قفسه ای پر از جعبه های مقوایی می دیدید ، چه عواملی به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام جعبه را انتخاب کنید؟

 

طراحی بسته بندی تفاوت بین محصولات و مارک هایی را که از آنها منحرف می شوند آسان می کند.

 

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی نه تنها گرافیک بلکه ظرف فیزیکی محصولی را که مصرف کننده خریداری می کند ایجاد می کند. طراحی بسته بندی نه تنها برای خود محصول بلکه برای کل شرکت بسیار مهم است زیرا نمایشی به یاد ماندنی از یک برند می شود.

 

شرکت شما بخاطر طراحی شما نمی خواهد بخاطر یک کلاهبرداری از او یاد شود.

 

برای جلوگیری از این امر ، هشت قانون طراحی بسته بندی وجود دارد که رعایت آنها مهم است.

 

مشتری خود را بشناسید

فرم تابع عملکرد است

سادگی می فروشد

به مارک فکر کنید

آزمون ، آزمایش ، آزمایش

به رقبای خود نگاهی بیندازید

در صف بمانید

چاپ نخست

 

1. مشتری خود را بشناسید

قبل از هر چیزی ، بدانید که مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتری اصلی است که تصمیم نهایی را می گیرد و شخصی خواهد بود که بین محصول شما و رقبای شما انتخاب خواهد کرد. قبل از طراحی ، مشخصات مشتری را بدانید.

 

با شروع ادغام خود و برند مشتری خود ، این کار نه تنها مفید خواهد بود بلکه داشتن این دانش تصمیم گیری در مورد طراحی واقعی شما را نیز آسان می کند.

 

بیشتر بیاموزید: نحوه ایجاد نمایه مشتری

2. فرم از عملکرد پیروی می کند

وقتی درک کردید برای چه کسی در حال طراحی هستید ، وقت آن است که بدانید در حال طراحی چه چیزی هستید. ممکن است ایده های بسیار شسته و رفته ای داشته باشید ، اما آیا برای محصولی که در اطراف آن طراحی می کنید معنی دارد؟

 

در نهایت ، مشتری شما نباید محصولی را برای طراحی بسته خریداری کند. آنها باید آن را برای آنچه در داخل است خریداری کنند.

 

فرم از طراحی بسته بندی عملکردی پیروی می کند

منبع: jinat’s journal

 

این بسته کره مانند نمونه هایی نیست که شما به طور معمول در یک رستوران تهیه می کنید – طراحان با زیرکی کمی چاقو را به عنوان پوشش کره تهیه کردند. چه چیز دیگری ممکن است بخواهید؟

 

به این قاعده به عنوان یک محدودیت نگاه نکنید ؛ آن را به عنوان یک فرصت ببینید! روش های مختلفی وجود دارد که می توانید یک طرح بسته بندی را بچرخانید تا محصول بهتر در آن جای بگیرد. هرچه با این کار خلاقیت بیشتری داشته باشید ، در قفسه بیشتر خودنمایی می کند.

 

باز هم یادتان باشد محصول شما چیست. هر محصولی به دنبال طراحی منحصر به فرد نیست. اگر یک جعبه غلات طراحی می کنید ، به یاد داشته باشید که نگه داشتن آن برای کودکان و بزرگسالان آسان است ، باید بتواند به تنهایی بایستد ، محتویات را در یک مکان نگه دارد و از آن بیرون دانه ریختن آسان باشد. اگر می توانید ایده ای بهتر از جعبه ای متناسب با همه این معیارها فکر کنید ، به دنبال آن بروید!

 

شکل مستطیل مدتی است که کار می کند. شما همیشه نباید بیرون از چارچوب فکر کنید.

 

3. سادگی می فروشد

یکی از داغترین روند طراحی بسته بندی طی سالهای گذشته (و روند پیش بینی شده سال 2019) مینیمالیسم است. و یک دلیل وجود دارد.

 

ما وقتی کاری در اولین تلاش کار می کند ، وقتی URL های وب سایت به راحتی به خاطر سپرده می شود و فقط یک PB&J ساده به جای یک وعده غذایی عجیب ، آن را دوست داریم. در دنیایی به پیچیدگی جهان ما ، سادگی یک لذت است.

 

بنابراین ، برای جذب مشتری به یک محصول ، با یک طراحی بسته ساده به او نشان دهید که چقدر ساده است. طراحی حداقل جذاب ، زیبا و جذاب است.

 

در مورد شکل ساده گیج شده اید؟

به این شکل نیست اگر می خواهید مسیر سادگی را طی کنید ، همه چیز را ساده کنید: عناصر کمتری ، الگوهای کم رنگ و حداقل رنگ باعث می شود که محصول در قفسه ای پر از هرج و مرج بسیار آرامتر به نظر برسد. منبع: بدون مارک شما مجبور نیستید این حد شدید را تجربه کنید ، اما توجه داشته باشید که این طرح چقدر برای چشم شما جذاب تر است. تعداد کمی رنگ ، بدون الگو و متن بسیار کم وجود دارد. حتی اگر طراحی ساده باشد ، هنوز هم می تواند پیام و اطلاعات مربوط به محصول را برای مشتری کاملاً شفاف نشان دهد. اینها برخی از عناصر طراحی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند ، اما وقتی صحبت از اطلاعات می شود ، سعی کنید این موارد را نیز به حداقل برسانید. به عنوان مصرف کننده ، وقت نداریم که هر خط متن را متوقف کنیم و بخوانیم. به عنوان یک طراح ، مهم است که بدانید نکات اصلی در مورد طراحی بسته بندی خود چیست. اغلب ، این نام محصول ، نام مارک و آرم است. خودشه. منبع: BP&O اگر این بدان معناست که اطلاعات مهم را کنار می گذارید ، آنها را فراموش کنید. همیشه مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی را لیست کنید و همیشه هشدارها را درباره هر کالایی که می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد ، مانند مکمل های غذایی یا آرایش ، فاش کنید. این دانش برای مصرف کننده ضروری است و نگهداری آن از او می تواند شما را در آب گرم بیاندازد. 4- به مارک فکر کنید چه در حال ایجاد طرحی برای یک محصول یا چندین محصول باشید ، مهم است که به خریداران اطلاع دهید که محصول از کجا می آید. طراحی بسته بندی راهی عالی برای تابش نام تجاری شرکت است. به عنوان مثال اپل یکی از قدرتمندترین مارک های جهان است. این فقط در مورد تلفن ها و لپ تاپ های آنها نیست. این در مورد نحوه ارائه محصولات است. تبلیغات تلویزیونی جذاب اپل ، عناصر ظریف طراحی وب و طراحی تبلیغاتی وسوسه انگیز فقط بر بسته بندی محصول آنها تأکید دارد. منبع: اپل به یاد داشته باشید که این مارک تجاری خاص هر شرکت است و با آن بازی کنید. چه چیزی این مارک را از سایرین متفاوت می کند؟ چگونه می توانید این را در یک طراحی نشان دهید و محصول را در قفسه یا فروشگاه آنلاین برجسته کنید؟ به هر حال ، بدون این محصول ، ممکن است این شرکت اصلا وجود نداشته باشد! 5. تست ، آزمایش ، آزمایش به عنوان یک طراح ، می دانید که کار شما هرگز کامل نیست. تعداد بی نهایت روش برای نمایش اطلاعاتی که شما به مشتریان ارائه می دهید در یک بسته وجود دارد. چندین ایده مختلف را مسخره کنید و خودتان به آنها نگاه کنید. کدام گزینه بیشتر از همه برای شما و دوستانتان برجسته است؟ مهم است که نظرات دیگران را در اینجا بگیرید – کمی مغرضانه عمل می کنید. 6. به رقبای خود نگاهی بیندازید ممکن است ایده هایی کاملاً اصیل داشته باشید ، اما مطالعه ایده های مسابقه همیشه ایده خوبی است. از فروشگاه هایی که محصول شما در آنها فروخته می شود بازدید کنید و به مکان نمایش آن نگاه کنید. بدانید آیا این محصول به چیزی آویزان خواهد شد ، روی یک قفسه می ایستد یا در یک صفحه صندوق به نمایش در می آید. در صورت امکان ، مارک های نمایش داده شده در کنار فضای خود را یادداشت کنید. ببینید چه سبکی دارند ، از چه موادی برای بسته بندی استفاده می کنند و اندازه بسته چیست. دانستن این رقابت نباید احساس ترس و وحشت در شما ایجاد کند. این باید باعث شود که شما برای انجام کاری که آنها انجام می دهند الهام گرفته شود اما بهتر. 7. در صف بمانید اگر در حال طراحی بسته بندی برای چندین محصول در یک خط هستید ، مهم است که به نظر برسد که با هم مرتبط هستند. آنها لازم نیست دوقلو یا سه قلو باشند اما آنها را خانواده می کنند. اگر رنگ سازگار نیست ، الگو را در آنجا نگه دارید. بسته بندی شما باید بدون تغییر فاصله زیادی از این واقعیت که این محصولات با هم هستند ، تنوع ایجاد کند.

سازگاری در بین محصولات فقط میزان شناختی را که یک برند دریافت می کند افزایش می دهد. به شرکت یا مشتری خود نشان دهید که این را می فهمید. اگر در حال طراحی یک محصول مستقل هستید ، این هنوز نکته ای است که باید بخاطر بسپارید. این محصول ممکن است برای همیشه مستقل نباشد ، و ضروری است که شما طراحی خود را قابل تنظیم کنید … در هر صورت. 8. چاپ نخست این همان چاپ سند نیست – حتی بسته نیست. مهم نیست که طراحی چقدر عالی است. اگر کیفیت بسته بدبو باشد ، شما نمی خواهید بفروشید. هنگامی که طرحی را انتخاب کردید که با نهایی شدن احساس راحتی می کنید ، اطمینان حاصل کنید که چاپگری دارید که تجربه چاپ بسته را دارد. اکنون وقت آن نیست که با چاپگر حدس بزنید – اگر تجربه ای ندارید ، از این کار خجالتی نباشید. این باید در ابتدای فرایند طراحی مورد توجه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام تلاش سخت شما نتیجه خوبی خواهد گرفت. چاپگرهایی وجود دارند که در طراحی بسته های چاپی تخصص دارند و این چاپگرهایی هستند که باید از آنها استفاده کنید. اگر تجهیزات مناسبی را در مجاورت خود ندارید ، تحقیق کنید و مطمئن شوید که هر مکانی را انتخاب می کنید در چاپ طراحی بسته تخصص دارد یا حداقل تجربه آن را دارد. بگذارید بسته بندی کنیم. اینها به خودی خود این قوانین نیستند ، اما اگر آنها رعایت نشوند ، ممکن است در قفسه ها با اشتباهی مواجه شوید که لغو آن دشوار است. طراحی بسته بندی به سه چیز بستگی دارد: مشتری ، محصول و مارک تجاری. برای داشتن موفق ترین طراحی بسته بندی در بازار ، بسیار مهم است که این عوامل مورد بررسی قرار گیرند.

نمونه طراحی بسته بندی رسانه هنر برتر

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>