پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

این امر باعث می شود، پیستون بیش از حد حرکت کند و باعث ضربه زدن به دیواره سیلندر شده و ایجاد سر و صدا نماید که به عنوان ضربه پیستون شناخته می شود. تولید گازهای گلخانهای CO2 نیز در حد و اندازه موتورهای دیزلی است. پروفیل I-beam حداکثر مقاومت سازه ای را با حداقل هزینه وزن می دهد و مانند پیستون ، می خواهیم وزن میله اتصال را تا حد ممکن پایین نگه داریم. میله اتصال باید از نظر ساختاری محکم باشد و تصادفی نیست که به شکل برآمدگی I-beam فولاد ، شبیه برادران بزرگتر خود که آسمان خراش ها و پل ها را نگه می دارند ، شکل بگیرد. برای خرید قطعه اصلی باید به سراغ فروشندگان معتبر قطعات یدکی خودرو بروید و قطعات عرضه شده توسط آنها را تهیه کنید. در نتیجه، هنگام خرید پیستون حتماً قطعات باکیفیت و دارای استانداردهای روز دنیا ازجمله استاندارد کیفیت و استاندارد استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی را انتخاب حرکت پیستون داخل سیلندر کنید. از مهمترین کاربرد دیگر موتور دیزل استفاده در دیزل ژنراتور برای تولید برق میباشد که با اتصال به یک مولد الکتریکی میتوانند تولید برق را انجام دهند.

یک واحد 2.7 لیتری 3 سیلندر است که توانایی تولید 270 اسب بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر را دارا است. استحکام با توجه به مراحل تولید افزایش یافته است. توجه به این نکته ضروری است که حلقه های فشاری فشار جانبی به پیستون وارد نمی کنند یا به عنوان راهنمای آن عمل نمی کنند. حلقه های فشاری معمولاً از چدن جامد ساخته می شوند و فشار خارجی را به دیواره سیلندر وارد می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از موتورها پیستون را با استفاده از روغن اسپری شده در قسمت زیر خنک می کنند. پس لازم است تا جنس پیستون ها را در خودرو بدانیم و با کارایی هر کدام هم آشنا شویم. علاوه بر اینکه تمام عوامل ایجاد ذوب شدگی در پیستون میتوانند باعث شکست و ترکخوردگی آن هم شوند، عوامل دیگری نیز در بروز این مشکل نقش دارند. لنت ترمز، به دیسک یا کاسه ترمز وارد میشود تا اصطکاکی مناسب برای ایجاد شتاب منفی در خودرو ایجاد کند.

هوای موتور نیز توسط سوپرشارژر و توربوشارژ با هندسه متغیر وارد محفظه احتراق میشود. این سیستم نه تنها وظیفه تامین هوای موتور بر عهده دارد بلکه وظیفه خارج کردن هوا از درون محفظه احتراق را نیز بر عهده دارد. هوا از دریچه های ورودی وارد و از دریچه خروجی پس از هر بار احتراق خارج میشود. در واقع این سیستم به صورت پمپ عمل نمیکند تا هوا را به موتور وارد و خارج کند. از مهمترین قسمت های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، شکل سطح بالای پیستون بر شیوه احتراق مخلوط سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر سطح بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و باعث ایجاد قدرت بهینه می شود. در گذشته تمام پیستون ها با تاجی صاف طراحی میشدند اما امروزه بسته به نوع موتور این سطح طراحی متفاوتی دارد. با درخواست سرویس از طریق رگلاژ، دیگر احتیاجی به مراجعه به تعمیرگاه بدون اطلاع از شلوغی و یا بسته بودن آن نخواهید داشت. اما بعدها از این مفهوم، در دیگر شاخههای علوم نیز استفاده شد. نمونهاش بازی داربی حذفی یا دیدار مقابل گلگهر که استقلال در این بازیها در شرایط عادی توان هجومی برابری با تیم رقیب نداشت اما روند دفاعی تیم آنقدر خوب بود که بازی را به سمتی که فرهاد مجیدی میخواست، هدایت میکرد.

این طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها با طرح سبک تری که به پیستون دمپایی معروف است جایگزین شده است. بنابراین خرابیها و نواقص رینگها نیز میتواند منجر به مشکلاتی در کار پیستون شود. جنس بکار رفته در ساخت انواع پیستون خودرو سبب کارایی بهتر و عملکرد بسیار موثری در آن خواهد شد؛ زیرا این قطعه در دمای زیادی قرار گرفته و در شرایط سختی به کار خود ادامه می دهد. جنس آنها از آلیاژ چدن یا آلومینیوم است و تحت فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. موادی که برای ساختن پیستونها بکار میروند عبارتند از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری ، و آلیاژ آلومینیوم. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار است که از 36 درصد نیکل ، 63.8 درصد آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب تا چند صدم اسب خواهد بود و می توان از یک سیلندر ویا چند سیلندر تشکیل شده باشد .

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون صندلی وب سایت خود piston 81mm باشید.

ایندکسر