پیستون خودرو چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟

پیستون حیاتی حرکات خویش (به سمت پایین) ابتدا باعث ورود هوا و یا ترکیب هوا و سوخت به داخل سیلندر میشود، بعد سبب ساز فشرده شدن ادغام ذکر شده گشته و در ضمن به نحو رضایت گوشه ای (هنگام حرکت به سمت بالا) از نشت نمودن گازها پرهیز میکند. حلقه ها در یک نقطه بریدگی دارند در نتیجه می توان آن ها را به جهت کارگزاشتن بر روی پیستون باز کرده و بعد در هنگام قرار دادن پیستون در سیلندر آن ها را جمع کرد. درحالیکه پیشرانههای احتراق داخلی همگانی قسمتی از انرژی تولیدی خود را صرف پمپاژ مخلوط سوخت و هوا به درون و تخلیه گازهای خروجی به خارج میکنند.از جمله مزایای پیشرانه OPE می توان به آلایندگی کم (به مهربانی سیستم احتراقی GCI) و ساخت سادهتر و ارزانتر پیشرانه نسبت به نمونههای بی آلایش اشاره کرد؛ زیرا سرسیلندر و گروه سوپاپها در همین طرح حذف می‌شوند و دیگر نیازی به آنها نیست.حذف سرسیلندر عاملی هست که سبب کمتر مساحت مرحله نسبت به حجم پیشرانه و کمتر تلفات حرارتی میشود، در عاقبت انرژی بیشتری از احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می گردد (بازده حرارتی بالا). در هر گوشه ای از شیرون که متریال تیتانیوم، منیزیم و آلومینیوم به کار گیری نشده باشد، می بایست انتظار فیبر کربن را داشت. در هر کالیپر ترمزهای جلو، ۴ لنت آلومینیومی و ۸ پیستون تیتانیومی و در کالیپرهای ترمز عقب ۶ پیستون وجود دارد. در تمام تیپهای اتوماتیک رینگ 16 اینچی آلومینیومی جایگزین رینگهای 15 اینچی فولادی شده است. دیدنی است بدانید که درصورت گشوده نمودن و قرار دادن تمام فیبرهای استعمال شده در شاسی یکپارچه کنار هم، مسافتی متساوی ۹ برابر فاصلهی میان زمین تا کرهی ماه اشغال میشود. تغییرات ریز و درشت بسیاری در بخشهای متعدد انجام شد که استعمال از متریال کامپوزیت یک عدد از مهمترین موارد آن است. یک عدد از قطعات موتوری خودروها رینگ پیستون آن است. یکی از مزایای کمپانی ما عدم حصر و اقتدار تولید اشکال قطعات موتور حیاتی توجه به نیازمندیهای مشتریان ارجمندمان است. در شرایط استاندارد، ارتفاع شیرون ۱۲۱ سانتیمتر هست که البته کلیدی اعتنا به حالتهای متعدد رانندگی و دستیابی به داونفورس قابل قبول، مدام در حالا تغییر تحول است. بهطور کلی ۵ موقعیت رانندگی متفاوت در شیرون تعبیه شده هست تا اهمیت تغییر تحول تنظیمات امر برقی، کمک فنرهای برقی، سیستم تمام چرخ محرک، طول شاسی، دیفرانسیل عقب برقی، سیستم آیرودینامیک، سیستم در دست گرفتن چسبندگی، سیستم کنترل پایداری (ESC)، ترمز و سیستم مدیر فشار تایرها بهترین تجربهی ممکن سواری در مسیرهای شرکت پیستون اتومبیل تبریز متفاوت فراهم شود. ۳ رادیاتور برای روغن موتور، روغن گیربکس و روغن دیفرانسیل محور عقب به اضافهی ۲ رادیاتور برای مبدل حرارتی آبی/هوایی و یک رادیاتور روغن هیدرولیک، مجموع رادیاتورهای شیرون را به ۱۰ عدد میرسانند تا در هر دقیقه، ۸۰۰ لیتر آب در قلب پهناور شیرون چرخش پیدا کند.. بهلطف سیستم کل چرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی دارای تنظیمات آزادتر سیستم در دست گرفتن پایداری، قابلیت گم راه کردن محور عقب و لذت بردن از دریفت هم در هایپرکار خاص ممکن میشود. برخلاف ویرون، در شیرون از سیستم تایر پنچر رو PAX میشلن که نیازمند مراحل مختص تعویض بوده استعمال نشده است. متخصصان کمپانی ایتالیایی دالارا به جهت ساخت هر شاسی یکپارچهی شیرون، ۴ هفته زمان نیاز دارا‌هستند تا مقاومت پیچشی ۵۰ هزار نیوتنمتر بر مرتبه و استحکام خمشی ۰.۲۵ میلیمتر بر بدن تضمین شود؛ همین اعداد و ارقام مشابه تکنولوژی استفاده شده در خودروهای مسابقهای LMP1 هستند. مدار اهمیت از یک رادیاتور مرکزی و ۲ رادیاتور جانبی تشکیل شده میباشد تا در زمان ۳ ثانیه، گردش ۳۷ لیتر آب فارغ از خلل امکان پذیر باشد. درصورتیکه علت پیدایش این خلل بخاطر یاتاقان سر تبارک شاتون بوده باشد اضطراری هست که بیرینگهای میل لنگ و بخش های نشت بندی کننده آن را تعویض نمائید. برهان این تفاوت اینست که مواد بکار رفته در پیستونهای اتومبیلها اساسی وزن سبکتر خود اجازه فعالیت در سرعتهای عمده و انعطاف پذیری در سرعتهای متفاوت را به پیستونها میدهند. بدیهی ست که در بلوک سیلندر یک اتومبیل ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده است بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک ماشین عمده شود ، حجم و میزان بلوک سیلندر آن خودرو هم ارتقاء پیدا می کند. ولی برای رسیدن به مرحله ایدهآل فرمانپذیری، سواری راحت و نهایت شتاب قابل قبول، مجموعه مهندسی میشلن و بوگاتی بیش از ۲۰۰ ست تایر را مصرف کردند تا کالا نهایی تولید شد. در شتاب ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۳۰۰۰ نیروی جی به قطر تایر وارد میشود، بدین ترتیب همین قطعهی کوچک ۷.۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت. با التماس سرویس از روش رگلاژ، دیگر احتیاجی به مراجعه به تعمیرگاه بدون اطلاع از هیاهو و یا این که بسته بودن آن نخواهید داشت. همانطور که والاس اشاره میکند، غایت شتاب ۴۲۰ بهدلیل ایمنی سرنشینان تعیین شده می باشد و شیرون توان رسیدن به سرعتهای بالاتر را خواهد داشت. در اخیر شرایط رانندگی نهایت شتاب قرار دارااست که به جهت فعال نمودن آن به سوییچ اختصاصی نیاز است. در همین حالت که نهایت سرعت به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود، امکان تجربهی ۱.۵ نیروی جی وجود دارد. با رسیدن به شتاب ۵۰ km بر ساعت، حالت رانندگی استاندارد (EB Mode) بهصورت مداد فعال میشود.حالت رانندگی لیفت (Lift) ارتفاع شیرون را بخش اعظم مینماید (در سرعتهای کاهش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت) تا عبور از سرعتگیرها و دستاندازها آسانتر شود.

ایندکسر