پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

پیستون های آلومینیوم آهنگری نسبت به ریختهگری دوام بیشتری دارند. از آنجا که پیستون و ادوات مرتبط به آن کلیه از آلیاژهای ویژه ای ساخته شده و در روند ساخت دشوار میشوند، نمیتوان از روی ظاهر تشخیص بخشید که کدام یک اورجینال می باشد و کدام یک تقلبی. در شکل تحت ، شیارهای سوپاپ ساخت شده در یک پیستون صاف و یکدست را می بینید. چنانچه به دیواره پیستون های نمایش دیتا شده اعتنا نمایید می بینید در دیواره کلیه آنها شیارهایی ایجاد شده هست ؛ همین شیارها محل کارگزاشتن حلقه پیستون می باشد. گروه رینگ، معمولاً از بالا به پایین، شامل رینگ فشار، رینگ وایپر و حلقه روغن است که همگی آن ها از فولاد یا چدن ساخته شده اند. حلقه چسباندن هنگامی رخ می دهد که رینگ، خاصیت ارتجاعی خویش را از دست داده است، پیستون در باطن سیلندر به دشواری حرکت می کند و روغن به میزان مناسب تقسیم نمی شود. همانگونه که می دانید بالای پیستون گوشه و کنار احتراق می باشد و ادغام سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا اهمیت یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به زیر رانده و تولید نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در زمان فشرده شدن ، از فضای خالی در میان پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صحت انجام نمی شود؛ از طرف دیگر در صورتی که قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون باطن سیلندر گیر می کند و امکان حرکت پیدا نمی کند. کاربرد گونه آلومینیومی همین قطعه، آن قدر گسترده شده هست که در موتورهای دیزلی نیز استفاده می شوند؛ البته در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، گونه هایی که از جنس چدن هستند، همچنان کاربرد خود را محافظت کرده اند. همینطور در صورتی که تسمه تایم پاره شود و روزگار بندی سوپاپ به هم بخورد، همین شیارها، مانع از جراحت به پیستون و سوپاپ می شوند. از مهمترین نصیب های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، شکل سطح بالای پیستون بر روش احتراق ترکیب سوخت و هوا اثر می گذارد و چنانچه سطح بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا بهتر شده و سبب ساز ساخت اقتدار بهینه می شود. در رخ ذیل ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون گنبدی شکل را می بینید. معمولا در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار ایجاد می نمایند و سه حلقه پیستون داخل این شیارها می اندازند؛ ولی علت همین عمل چیست؟ تراز بالای پیستون ها را غالبا به سه وضعیت می سازند. در مواقعی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در حیث میگیرند تا پیستون در موقعیت سرد مقداری متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون حالت گرد به خود بگیرد. اگر شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در آیتم پیستون ژاپنی هوندا 125 بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter kameralı su tesisatçısı