خودرو

Category: دسته‌بندی نشده | No comments

در سال 1908 هنری فورد تولید اتومبیل Model T را آغاز کرد. بر اساس طراحی اولیه مدل A که برای اولین بار در سال 1903 ساخته شد ، مدل T 5 سال طول کشید تا توسعه یابد. ایجاد آن چیزی را که امروزه ما به عنوان خط تولید انبوه می شناسیم افتتاح کرد. این ایده انقلابی مبتنی بر مفهوم جمع آوری قطعات مؤثر قابل تعویض بود. پیش از این زمان ، مربیان و اشکالات توسط تعداد کمی از دستباف های متخصص ساخته شده بودند که بندرت از هر واحد ویژه ای استفاده می کردند. طراحی خلاقانه فورد تعداد قطعات مورد نیاز و همچنین تعداد اتصالات ماهر را که همیشه بخش عمده ای از عملیات مونتاژ را تشکیل داده اند ، کاهش داده و به فورد برتری فوق العاده ای نسبت به رقابت خود داده است.

اولین سرمایه گذاری فورد به مونتاژ اتومبیل با مدل A شامل مجموعه ایستاده است که کل وسیله نقلیه در آن ساخته شده است ، معمولاً توسط یک اسمبلر منفرد که تمام قسمتهای اتومبیل را در یک مکان قرار می دهد. این شخص بارها و بارها در غرفه مونتاژ ثابت خود همان فعالیت را انجام داد. برای تأمین بهره وری بیشتر ، فورد قطعات لازم را در صورت نیاز به هر ایستگاه کاری تحویل داد. به این ترتیب هر یک از اعضای مونتاژ حدود 8.5 ساعت طول می کشد تا کار مونتاژ خود را انجام دهد. در زمان توسعه مدل T ، فورد تصمیم گرفته بود از مكان های چند مونتاژ استفاده كند كه مونتاژكننده ها از حالت ایستاده به جای دیگر حرکت می كند ، هر كدام یك تابع خاص را انجام می دهند. این فرآیند با معرفی هر کارگر کاملاً با یک کار خاص ، مدت زمان مونتاژ برای هر سازنده را از 8.5 ساعت به 2.5 دقیقه زمان کاهش داد.

فورد خیلی زود فهمید که پیاده روی از ایستاده تا ایستاده وقت تلف می کند و باعث می شود تا در روند تولید ، سرعت بیشتری ایجاد شود زیرا کارگران سریعتر از آهسته تر پیشی می گیرند. در دیترویت در سال 1913 ، وی با معرفی اولین خط مونتاژ متحرک ، نوار نقاله ای که وسیله نقلیه را از کنار یک مونتاژ ثابت حرکت می داد ، این مشکل را حل کرد. فورد با رفع نیاز به جابجایی کارگران بین ایستگاهها ، فورد وظیفه مونتاژ برای هر کارگر را از 2.5 دقیقه به کمتر از 2 دقیقه کاهش داد. نقاله مونتاژ متحرک اکنون می تواند کارگر ثابت را پیاده کند. اولین خط نقاله شامل نوارهای فلزی بود كه چرخهای خودرو به آن وصل شده بودند. نوارهای فلزی به کمربندی وصل شده بودند که طول کارخانه را می چرخاند و سپس ، در زیر کف ، به قسمت اولیه باز می گشت. این کاهش در میزان تلاش انسانی مورد نیاز برای مونتاژ خودرو باعث جلب توجه مونتاژ کننده های خودرو در سراسر جهان شد. تولید انبوه فورد تقریباً پنج دهه صنعت خودرو را رونق بخشید و سرانجام تقریباً توسط هر تولید کننده دیگر صنعتی به تصویب رسید. اگرچه پیشرفت های تکنولوژیکی پیشرفت های بسیاری را در عملیات مونتاژ اتومبیل مدرن ایجاد کرده است ، اما مفهوم اصلی کارگران ثابت که قطعات را بر روی یک وسیله نقلیه نصب می کنند در حالی که از ایستگاه های کاری خود می گذرد با گذشت سالها به طرز چشمگیری تغییر نکرده است.

شرکت زرین قطعه شهر
مواد خام
گرچه بخش عمده ای از اتومبیل از جنس استیل باکره است ، اما محصولات مبتنی بر نفت (پلاستیک و وینیل) درصد بیشتری از اجزای خودرو را نمایندگی می کنند. مواد سبک وزن به دست آمده از نفت به روشنایی برخی از مدل ها تا سی درصد کمک کرده اند. با افزایش قیمت سوخت های فسیلی ، ترجیح سبک تر ، وسایل نقلیه با سوخت مناسب تر می شود.

طرح
معرفی مدل جدید خودرو معمولاً از آغاز تا مونتاژ سه تا پنج سال طول می کشد. ایده هایی برای مدل های جدید برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات عمومی و غیرمترقبه تولید شده است. تلاش برای پیش بینی آنچه مردم می خواهند طی پنج سال رانندگی کنند ، هیچ اقدامی ناچیز است ، اما شرکت های خودروسازی اتومبیل هایی با موفقیت طراحی کرده اند که متناسب با سلیقه عمومی باشد. با کمک تجهیزات طراحی به کمک رایانه ، طراحان نقشه های مفهومی اساسی را توسعه می دهند که به آنها کمک می کند تا ظاهر خودروی پیشنهادی را تجسم کنند. بر اساس این شبیه سازی ، آنها سپس مدل های خشتی را بنا می کنند که توسط متخصصان یک ظاهر طراحی شده و آشنایی با آنچه که عموم مردم می پذیرند قابل مطالعه است. مهندسان آیرودینامیک همچنین مدل ها را بررسی می کنند ، پارامترهای جریان هوا را مطالعه می کنند و مطالعات امکان سنجی را در آزمایش سقوط انجام می دهند. فقط پس از بررسی و پذیرش کلیه مدلها ، طراحان ابزار مجاز به شروع ساختن ابزارهایی هستند که قطعات اجزای مدل جدید را تولید می کنند.

ساخت
روند
اجزاء
1 کارخانه مونتاژ اتومبیل تنها مرحله نهایی در فرآیند ساخت خودرو را نشان می دهد ، زیرا در اینجا است که قطعات تهیه شده توسط بیش از 4000 تامین کننده خارجی ، از جمله تامین کنندگان قطعات شرکت ، برای مونتاژ ، معمولاً با کامیون یا راه آهن آن قسمت هایی که در شاسی استفاده خواهند شد به یک ناحیه تحویل داده می شوند ، در حالی که قسمت هایی که بدنه را تشکیل می دهند در قسمت دیگری بارگیری نمی شوند.
شاسی
2 ماشین معمولی یا کامیون از زمین به بالا (و خارج) ساخته می شود. قاب پایه ای را که بدن بر روی آن قرار گرفته است تشکیل می دهد و از آنجا تمام اجزای مونتاژ بعدی دنبال می شوند. قاب روی خط مونتاژ قرار می گیرد و برای جلوگیری از sh ، به نوار نقاله بست می شود

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>