آموزش عملی سئو رتبه بندی موتور جستجو
هنگامی که کسی جستجو را انجام می دهد ، موتورهای جستجو فهرست آنها را برای محتوای بسیار مرتبط جستجو می کنند و سپس به امید حل پرسش جستجوگر ، آن محتوا را سفارش می دهند. این ترتیب نتایج جستجو براساس ارتباط به عنوان رتبه بندی شناخته می شود. به طور کلی ، می توانید فرض کنید که هرچه یک وب سایت بالاتر رتبه بندی شود ، موتور جستجوگر معتقد است که سایت با درخواست بیشتر مرتبط است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتور جستجو را از بخشی یا کل سایت خود مسدود کنید ، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود جلوگیری کنند. اگرچه انجام این کار می تواند دلایلی داشته باشد ، اما اگر می خواهید محتوای شما توسط جستجوگران پیدا شود ، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده ها قابل دسترسی است و قابل فهرست است. در غیر این صورت ، به همان اندازه نامرئی است.

در پایان این فصل ، شما زمینه کار برای کار با موتور جستجو را خواهید داشت ، نه مخالف آن.

در سئو ، همه موتورهای جستجو برابر نیستند
بسیاری از مبتدیان در مورد اهمیت نسبی موتورهای جستجوی خاص تعجب می کنند. اکثر مردم می دانند که گوگل بیشترین سهم بازار آموزش سئو را دارد ، اما بهینه سازی برای بینگ ، یاهو و دیگران چقدر مهم است؟ حقیقت این است که علی رغم وجود بیش از 30 موتور جستجوی مهم وب ، جامعه جستجوگرها واقعاً فقط به گوگل توجه می کنند. چرا؟ پاسخ کوتاه این است که Google محلی است که اکثریت قریب به اتفاق افراد در وب جستجو سئولب می کنند. اگر از جمله تصاویر Google ، Google Maps و YouTube (یک دارایی Google) هستیم ، بیش از 90٪ جستجوی وب در Google اتفاق می افتد – این تقریباً 20 برابر Bing و Yahoo در مجموع است.

خزیدن: آیا موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را پیدا کنند؟
همانطور که اخیراً یاد گرفته اید ، اطمینان از اینکه سایت شما خزیده و نمایه می شود پیش شرط نمایش در SERP است. اگر از قبل وب سایتی دارید ، بهتر است با دیدن تعداد صفحات خود در ایندکس شروع به کار کنید. این به شما می دهد که آیا Google درحال خزیدن و پیدا کردن تمام صفحاتی است که شما می خواهید ، یا اینکه هیچ کدام از آنها را نمی فهمید.

یکی از راه های بررسی صفحات نمایه شده شما “site: yourdomain.com” است ، یک اپراتور جستجوی پیشرفته . به Google بروید و “site: yourdomain.com” را در نوار جستجو تایپ کنید. این نتایج Google را در فهرست خود برای سایت مشخص شده باز می گرداند:

عکس صفحه ای از سایت: جستجوی moz.com در گوگل ، تعداد نتایج زیر کادر جستجو را نشان می دهد.
تعداد نتایجی که Google نمایش می دهد (نگاه کنید به “درباره XX نتایج” در بالا) دقیق نیست ، اما به شما ایده خوبی می دهد که کدام صفحات در سایت شما نمایه می شوند و چگونه در حال حاضر در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

برای دستیابی به نتایج دقیق تر ، گزارش پوشش شاخص را در کنسول جستجوی Google کنترل کرده و از آن استفاده کنید. اگر در حال حاضر یک حساب کنسول جستجوی Google ندارید می توانید ثبت نام کنید . با استفاده از این ابزار تدریس خصوصی سئو می توانید نقشه سایت را برای سایت خود ارسال کرده و تعداد صفحات ارسالی را از جمله موارد دیگر به فهرست Google اضافه کنید.

اگر در هیچ کجای نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید ، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد:

سایت شما کاملاً جدید است و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.
سایت شما از هیچ وب سایت خارجی پیوند داده نشده است.
پیمایش سایت شما باعث می شود ربات بتواند به طور مrawثر آن را بخزد.
سایت شما حاوی برخی از کدهای اساسی به نام دستورالعمل های خزنده است که موتورهای جستجو را مسدود می کند.
سایت شما توسط Google به دلیل روشهای ناخواسته جریمه شده است.
به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را جستجو کنند
اگر از کنسول جستجوی گوگل یا اپراتور جستجوی پیشرفته “site: domain.com” استفاده کردید و آموزش خصوصی سئو متوجه شدید که برخی از صفحات مهم شما در فهرست موجود نیستند و یا برخی از صفحات غیر مهم شما به اشتباه نمایه شده اند ، بهینه سازی هایی می توانید انجام دهید برای هدایت بهتر Googlebot چگونگی خزیدن محتوای وب خود را پیاده سازی کنید. گفتن اینکه موتورهای جستجو چگونه می توانند سایت شما را جستجو کنند می توانند کنترل بهتری در فهرست داشته باشند.

اکثر افراد به این فکر می کنند که گوگل بتواند صفحات مهم آنها را پیدا کند ، اما فراموش کردن این نکته آسان است که احتمالاً صفحاتی وجود دارد که نمی خواهید Googlebot آنها را پیدا کند. این ممکن است شامل مواردی مانند URL های قدیمی باشد که دارای محتوای نازک ، URL های تکراری (مانند پارامترهای مرتب سازی و فیلتر برای تجارت الکترونیکی) ، صفحات ویژه کد تبلیغاتی ، صفحه های آزمایشی یا آزمایشی و غیره هستند.

برای هدایت Googlebot از برخی صفحات و بخشهای خاص سایت خود ، از robots.txt استفاده کنید.

Robots.txt
پرونده های Robots.txt در دایرکتوری ریشه وب سایت ها (به عنوان مثال yourdomain.com/robots.txt) قرار دارند و نشان می دهند که کدام قسمت از موتورهای جستجو در سایت شما نباید و نباید خزنده شوند ، همچنین سرعت خزیدن آنها در سایت شما ، از طریق دستورالعمل های خاص robots.txt .

نحوه برخورد Googlebot با پرونده های robots.txt
اگر Googlebot نتواند یک فایل robots.txt را برای سایتی پیدا کند ، به جستجوی سایت ادامه می دهد.
اگر Googlebot یک فایل robots.txt را برای سایتی پیدا کند ، معمولاً به پیشنهادات عمل می کند و به جستجوی سایت می پردازد.
اگر Googlebot هنگام تلاش برای دسترسی به پرونده robots.txt یک سایت با خطایی روبرو شود و نتواند دوره تخصصی سئو تشخیص دهد که یکی وجود دارد یا خیر ، سایت را نمی خزد.
برای بودجه خزیدن بهینه شوید!
بودجه خزیدن به طور متوسط ​​تعداد URL هایی است که Googlebot قبل از ترک بر روی سایت شما خزیده است ، بنابراین بهینه سازی خزیدن خزیدن اطمینان حاصل می کند که Googlebot وقت خود را برای خزیدن در صفحات غیر مهم شما تلف نمی کند و خطر نادیده گرفتن صفحات مهم شما را ندارد. بودجه خزیدن در سایتهای بسیار بزرگ با دهها هزار آدرس اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما هرگز فکر بدی نیست که از دسترسی خزنده ها به محتوایی که قطعاً برای شما مهم نیست جلوگیری کنید. فقط مطمئن شوید که دسترسی خزنده به صفحاتی که سایر دستورالعمل ها را اضافه کرده اید ، مانند برچسب های canonical یا noindex ، مسدود نشده است. اگر Googlebot از یک صفحه مسدود دوره آموزش سئو شده باشد ، نمی تواند دستورالعمل های آن صفحه را ببیند.

همه ربات های وب از robots.txt پیروی نمی کنند. افرادی که نیت بد دارند (مثلاً خراشنده های آدرس پست الکترونیکی) ربات هایی می سازند که از این پروتکل پیروی نمی کنند. در حقیقت ، برخی از بازیگران بد از فایل های robots.txt برای یافتن محتوای خصوصی وبسیما خود در کجا استفاده می کنند. اگرچه ممکن است مسدود کردن خزنده ها از صفحات خصوصی مانند صفحات ورود به سیستم و مدیریت به گونه ای که منطقی به نظر نرسد ، اما قرار دادن مکان این URL ها در یک فایل robots.txt با دسترسی عمومی ، همچنین به معنای آن است که افراد با سوicious قصد راحت تر می تواند آنها را پیدا کند بهتر است آموزش کامل سئو این صفحات را NoIndex قرار داده و آنها را پشت فرم ورود قرار دهید تا اینکه آنها را در پرونده robots.txt قرار دهید.

می توانید جزئیات بیشتر در این باره را در بخش robots.txt مرکز آموزش ما بخوانید .